Hjelp: Svar på ofte stilte spørsmål


På denne side har vi samlet en rekke spørsmål, som det hender vi mottar fra våre kunder. Det vil i mange tilfeller være mulig å finne svar på dine spørsmål via denne siden.

Spørsmål


  1. Hvor kan jeg finne restaurantens telefonnummer, FØR jeg bestiller?
  2. Jeg stoler ikke på internett, og jeg vil heller bestille hos dere via telefonen, kan jeg det?
  3. Hvordan bestiller jeg mat via Just-Eat?
  4. Jeg har bestilt mat til henting, men det var meningen at den skulle leveres. Hva gjør jeg?
  5. Jeg skal skulle gjerne kansellert min ordre. Hva gjør jeg?
  6. Jeg har lagt inn en bestilling, men jeg vil endre den eller tilføye/fjerne en vare. Hvordan gjør jeg det?
  7. Jeg har fått et gavekort fra Just-Eat. Hvordan bruker jeg det?
  8. Er det mulig å betale kontant?
  9. Hvilke korttyper aksepterer dere?
  10. Jeg mottok ikke min bestilling, og jeg betalte med kort. Kan jeg få pengene tilbake?
  11. Min bestilling er forsinket / Jeg har ikke mottatt min mat enda!
  12. Maten jeg fikk levert var virkelig dårlig! Jeg vil ha pengene mine tilbake!
  13. Restauranten avviste min bestilling, hva gjør jeg?


Fortsatt problemer?


Start chat


1. Hvor kan jeg finne restaurantens telefonnummer FØR jeg bestiller?


Vi er et internettfirma og vi lever av bestillinger, som blir gjort via vår webside. Derfor har vi dessverre ikke mulighet til å utlevere restaurantens telefonnummer, før du har foretatt en bestilling. Men vi sender deg en ordrebekreftelses per e-mail så snart du har bestilt, her vil du finne restaurantens telefonnummer.

2. Jeg stoler ikke på internett, og jeg vil heller bestille hos dere via telefonen, kan jeg det?


Den ønskede metoden å legge inn en bestilling på, er på internettsiden direkte. Det er ingenting å være redd for, internettsiden vår er sikret og det brukes det siste innen teknologi for å kryptere informasjonen din. I tillegg lagrer vi ikke kortinformasjonen din, vi bruker den kun for å godkjenne betalingen. Våre ansatte undersøker også alle transaksjoner som er mistenksomme for din sikkerhet, slik at hvis kortet ditt er stjålet og noen prøver å bruke det til å bestille mat på Just-Eat, så vil vi anmelde vedkommende til politiet!
 
Noen brukere er redde for at når de bestiller over internett, så vil bestillingen bli borte. Vi har en kundeserviceavdeling som sørger for at alle bestillinger går ut til restaurantene på riktig måte. Så det er ingenting å være redd for, vi tar godt vare på internettbestillingen din!

3. Hvordan bestiller jeg mat via Just-Eat?


Det er veldig lett, bare følg instruksene under:

1. Gå til forsiden av Just-Eat.no
2. Skriv inn postnummeret ditt i søkeboksen. Trykk så på "Søk" knappen.
3. Du vil bli videresendt til en side som viser hvilke restauranter som kan levere i ditt område. Velg restauranten du ønsker å bestille fra.
4. Når du har valgt hvilken restaurant du vil bestille fra, så klikker du på den gule "Bestill mat" knappen på den valgte restaurantens oppføring.
5. Du vil bli videresendt til menysiden: her velger du enten "Hent selv" eller "Levering" meny øverst til høyre i skjermbildet.
6. Velg det du ønsker å bestille ved å trykke på ”+” – knappen.
7. Du vil se at det du velger dukker opp i handlevognen til høyre for menyen.
8. Når du er ferdig med å velge, trykk på ”Fortsett” knappen i handlevognen.
9. Du vil bli videresendt til innloggingssiden (med mindre du er logget inn fra før), hvor du enten kan logge inn, eller skrive inn navn og adresse så du blir et medlem av Just-Eat siden. Dette kreves for å kunne legge inn en bestilling, det tar ett minutt og er gratis!
10. Den neste siden er betalingsdelen. Her kan du velge å betale med kort (VISA, Mastercard), eller kontant (ved levering). Velg ”Fortsett” etter at du har valgt hvordan du vil betale.
11. Den neste siden vil koble deg direkte til restauranten gjennom vår Justconnect teknologi (JCT). Her vil du få svar fra restauranten innen 90 sekunder.

4. Jeg har lagt inn en bestilling for “Henting”, men mente å legge det inn for “Levering”, hva gjør jeg?


Ring oss umiddelbart på 23962577, så vil vi kontakte restauranten og spørre om de har mulighet til å levere i stedet. Blir det noen problemer, så vil vi kontakte deg med en gang!

5. Jeg vil kansellere min bestilling, hva gjør jeg?


Vi kan hjelpe deg med å kansellere din bestilling, kontakt oss enten på chat eller på telefon 21 09 04 80 så vil vi kontakte restauranten for å høre om de har begynt å lage maten eller om det er mulig å kansellere din bestilling

 


6. Jeg har lagt inn en bestilling, men jeg vil endre den eller tilføye/fjerne en vare. Hvordan gjør jeg det?


Du har to muligheter:
1. Du kan forsøke å ringe til restauranten selv, og avtale evt. endringer og så betale differansen kontant ved levering.
2. Ettersom at vi sender ordrene videre til restauranten med det samme, så kan du også ringe oss på 23962577 og få ordren annullert, for så å gå online igjen og bestille på nytt.

7. Jeg har fått et gavekort fra Just Eat, hvordan bruker jeg det?


Fantastisk! Det er utrolig lett å benytte et gavekort hos oss;
1. Bare logg inn på din Just-Eat konto og klikk på "Se min konto"
2. Tast inn verdikupongkoden i feltet, og klikk så på "Ok".
3. Nå er ditt gavekort aktivt og du har muligheten til å betale med gavekortet på betalingssiden!

8. Er det mulig å betale kontant?


Selvfølgelig! Da velger du bare "Betal ved levering" på betalingssiden, i stedet for å velge kort/nettbank. På den måten kan du betale direkte til restauranten ved henting eller direkte til leveringsbudet.

9. Hvilke kort aksepterer dere?


Vi aksepterer VISA og MASTERCARD.

10. Maten ble ikke levert og jeg betalte med kort, får jeg pengene tilbake?


Det får du absolutt, sånn gjør du det:
a. Først må du finne frem ditt ordrenummer og ha det klart.
b. Så ringer du oss på 23962577, så skal vi sørge for at pengene blir tilbakebetalt. Du er også hjertelig velkommen til å sende en e-mail til info@just-eat.no så vil vi behandle forespørselen umiddelbart.

11. Min bestilling er forsinket / Jeg har ikke mottatt min mat enda!


Du har flere muligheter for å søke informasjon om din bestilling:

  1. Kontakt oss via kundeservice chatten (Klikk på knappen "Start chatten" i Live chat boksen øvert til høyre på siden)
  2. Ring til oss på tlf. 23962577.
  3. Ring til restauranten og forhør deg - telefonnummeret til restauranten finner du i din ordrebekreftelse.

12. Maten jeg fikk levert var virkelig dårlig! – Jeg vil ha penger tilbakebetalt!


Dette er restaurantens ansvar og det er derfor alltid bedre å ringe dem i stedet. Restauranten vil veldig ofte være villige til å gi deg avslag eller en annen form for kompensasjon hvis de får vite at du ikke var fornøyd med maten. Det er dessverre ingenting Just-Eat kan gjøre vedrørende kompensasjon for kvaliteten på maten.

13. Restauranten avviste min bestilling, hva gjør jeg?


Det kan være fire forskjellige årsaker til at restauranten har avvist din bestilling.
  1. Du befinner deg på et postnummer/sted som restauranten ikke leverer til.
  2. Restauranten har for stor pågang, og har ikke kapasitet til å levere maten.
  3. Restauranten har ved en feil avvist din bestilling.
  4. Restauranten har for øyeblikket ikke utkjøring.
Hva gjør du? Vent med å bestille på nytt fra samme restaurant, vår kundeservice tar umiddelbart kontakt med
restauranten for å finne årsaken til hvorfor din bestilling ble avvist. Vi tar også umiddelbart kontakt med deg.
Du kan eventuelt bestille fra en annen restaurant på ditt postnummer.