Betaling

Hvordan kan jeg betale for ordren min?

Det er flere tilgjengelige betalingsmetoder:

Kontanter (nøyaktig beløp eller mer)
Velg "kontant" i kassen og betal deretter sjåføren rett utenfor døren.

Kredittkort (Master Card / VISA)
velg "Master Card" eller "Visa" ved betaling. Klikk på "Bestill". Du blir omdirigert til de sikre SSL-sidene våre for å fullføre betalingen. Når betalingen er bekreftet, kommer ordren til systemet vårt og sendes direkte til restauranten.

Google Pay
Når du bestiller via JUST EATs app kan du også betale med Google Pay. For å bruke det, kan du velge "G Pay" ved betaling og følg instruksjonene. Hvis du ikke har brukt G Pay før, er det nødvendig å konfigurere kontoen i Google Pay-appen først.

Apple Pay
Når du bestiller via JUST EATs app kan du også betale med ApplePay. For å bruke det, kan du velge "Apple Pay" ved betaling og følge instruksjonene. Hvis du ikke har brukt Apple Pay før, er det nødvendig å konfigurere kontoen i Apple Pay-appen først.

Takeaway Pay
Takeaway Pay er en digital godtgjørelse gitt av arbeidsgiveren din for å bestille mat via JUST EAT. Logg inn på nettsiden eller appen vår med e-postadressen som er knyttet til Takeaway Pay-godtgjørelsen din.
I kassen blir godtgjørelsen automatisk trukket fra det totale beløpet.

Hvis godtgjørelsen din dekker hele beløpet, kan ordren fullføres. Hvis godtgjørelsen ikke dekker det totale beløpet, kan det gjenværende beløpet betales med en annen betalingsmetode.

Med JUST EAT kupong
Hvis du har en JUST EAT kupong, mottar du et beløp for gratis eller rabattert ordre etter kupongens beløp. I trinn 4 fullfører du ordren din ved å klikke på "Legg til kupong" og skriver inn rabattkoden i feltet "Rabattkode". Hvis koden er korrekt etter bekreftelse, blir rabatten brukt på handlekurven din. Hvis du fortsatt må betale en resterende del av beløpet, kan dette bare gjøres via nett med kredittkort, Bancontact / Mister Cash, PayPal eller Bitcoin. Hvis du fortsatt har kreditt på kupongen din, kan du bruke den på din neste ordre, så lenge du bruker kupongen før det utløper.
En kupong kan kun brukes på en restaurant som godtar kupong som betalingsmetode. Dette vil bli indikert når du beveger musen over logoen til en restaurant.
Du kan bare bruke èn kupong per ordre.

Hvordan løser jeg inn kupongen min?

Du kan legge til en kupong i ordren din når du fyller ut ordredetaljene. Under betalingsmetodene kan du klikke på "Har du en kupong?". En rute vises der du kan fylle ut rabattkoden. Detaljene vises under kupongen. Beløpet trekkes automatisk fra ordrebeløpet.

Kupongene våre kan kun brukes i kombinasjon med en nettbasert betalingsløsning. Kuponger kan aldri utbetales i kontant. Det samme gjelder for kuponger som er mottatt med et stempelkort.

Hvor høye er transaksjonskostnadene?

JUST EAT er transparent om transaksjonskostnadene. Transaksjonskostnaden vises under hver betaling før du fullfører bestillingen. Kostnadene som legges til overstiger aldri kostnadene som JUST EAT skal betale for å kunne levere betalingsmetoden til deg.

Hvorfor må jeg betale transaksjonskostnader?

JUST EAT er bare et mellomledd mellom deg som kunde og restauranten. Transaksjonskostnadene dekker kostnadene vi har som mellomledd for å kunne gjøre betalingsmetoden tilgjengelig for deg som kunde. Vi belaster kun kostnadene vi må betale til det selskapet som tilbyr betalingsmetoden.

Min betaling over nettet mislyktes

Hvis du tror den elektroniske betalingen mislyktes, må du alltid sjekke om du har mottatt en e-postbekreftelse. Med denne e-posten kan du se om ordren din er sendt inn og om ordren allerede er betalt for eller ikke.

Bekreftelses-e-posten sendes direkte når betalingen er fullført. Dette kan ta litt lengre tid hvis betalingen behandles av banken, kredittkortselskapet eller et annet betalingsselskap. Dette kan ta opptil 15 minutter.

Hvis du etter 15 minutter fortsatt ikke har noen bekreftelses-e-post i innboksen din, kan du kontakte [kundeservice]. De vil fortelle deg om ordren og betalingen din har lykkes.

Hvor sikre er betalinger over nettet hos JUST EAT ?

Når vi behandler betalinger over nett på JUST EAT bruker vi sikre SSL-sider. Dette betyr at disse sidene sikrer beskyttelsen av dine personlige opplysninger og betalingsopplysninger. På denne måten kan du være sikker på at denne informasjonen bare er synlig for deg og for oss for behandling av ordren din.

Hva skjer med betalingen over nettet etter at ordren min ble kansellert?

Hvis du kansellerer ordren din i tide (før restauranten behandler leveransen), eller når JUST EAT eller restauranten kansellerer ordren din, vil det betalte beløpet bli tilbakebetalt til bankkontoen eller kredittkortet ditt. Denne prosessen kan ta opptil ti dager, avhengig av den valgte betalingsmetoden.

Hvis du mener at du har rett til å få pengene tilbake må du alltid kontakte kundeservice.

Hvis du er for sent ute med å kansellere ordren, og restauranten allerede har behandlet den, kan vi ikke refundere betalingen din.