Hva er nytt på Just Eat?

Hvorfor har Just Eats hjemmeside endret seg?

Vi tilpasset vårt merke på tvers av alle markeder med den nye identiteten til vår nye globale enhet, Just Eat Takeaway.com. Dette skyldes den nylige fusjonen mellom Just Eat og Takeaway.com tidligere i år.

Takket være et nytt design og viktige investeringer med synlighet for vår merkevare, kommer Just Eat til å være enda mer identifiserbar i våre byer og i Italia, og generere flere ordre til våre 155 000 restaurantpartnere globalt. Dette vil få oss til å skille oss ut enda mer blant konkurrentene våre.

Hvordan finner jeg frem til Just Eats hjemmeside og app?

Nåværende og fremtidige kunder kan finne oss på JUST EAT eller du kan laste ned appen vår i Apple Store (for IOS) eller Google Play (for Android).

Hva slags fordeler får jeg som Just Eat kunde?

Kunder vil nå ha tilgang til å finne restauranter i form av et interaktivt kart.
Listen med restauranter er ytterligere optimalisert for å gi best mulig utvalg i nærheten av kunden. Beliggenheten av restauranten som vises på plattformen er underlagt et større utvalg av faktorer (som avstand, kvalitet, popularitet, nye restauranter, sponsede resultater og midlertidige faktorer som vær eller folkemengder).

Nye filtre er tilgjengelige: deriblant minimumsbeløp, leveringsgebyr, anmeldelser eller aktuelle tilbud. Det er også nye sorteringsalternativer: anmeldelser, avstand, popularitet, leveringsgebyr, leveringstid, pris eller minimumsbestilling.

Kundene vil også kunne legge til restauranter til en favorittliste, slik at de raskere kan finne dem.

Betalingsmåter er utvidet til å omfatte Apple Pay, Google Pay (via vår Just Eat-app) og American Express, i tillegg til andre betalingsmåter som tilbys av restaurantene (kredittkort hjemmefra, kontanter)

Kundene våre kan også dra nytte av det nye Stempelkort-programmet, slik at de får rabatt på de restaurantene som deltar. De vil også kunne samle poeng og få tilgang til våre partnertilbud og kuponger.

Hvor mange restauranter er det på Just Eat sin platform?

Kundene kan bestille fra mer enn 900 restauranter på Just Eat.

Hvorfor har Just Eat en ny visuell identitet?

Siden JUST EAT nå er en del av den globale gruppen Just Eat Takeaway.com, var det viktig for å samstille fargene våre, vår identitet og vår logo slik at merket lett kan identifiseres av alle våre kunder og partnere rundt omkring i verden. Dette kommer i tillegg til nye funksjoner som gir den beste kundeopplevelsen på vårt nettsted og app.

Hvorfor er Takeaway.com nevnt på Just Eats hjemmeside og app?

Just Eat Norway er nå en del av Just Eat Takeaway.com Group, og det er derfor det blir nevnt. I Norge vil vi imidlertid fortsette under navnet Just Eat. Så hvis du leter etter matlevering, vet du hvor du skal gå: Just Eat.

Hvilke funksjoner kommer med dette nye designet?

Just Eat Norway er nå en del av Just Eat Takeaway.com Group, og det er derfor det blir nevnt. I Norge vil vi imidlertid fortsette under navnet Just Eat. Så hvis du leter etter matlevering, vet du hvor du skal gå: Just Eat.

Hvordan logger jeg inn på min Just Eat konto?

Din kontoinformasjon forblir uendret. Du kan fortsette å bestille fra favorittrestaurantene dine med dine nåværende innloggingsdetaljer.

Skal bestillingsprossesen endres?

Bestillingsprosessen forblir den samme som før enten du bestiller via nettstedet eller appen vår.
Du ganske enkelt setter inn leveringsadressen og velger fra en lang rekke med restauranter for å bestille favorittrettene dine.
Så velger du den betalingsmåten du foretrekker og bekrefter ordren din.

Vil all konto-informasjonen min fortsatt være registrert? (ordrehistorikk, adresse, kredittkort)

Da vi kombinerte Just Eat og Takeaway.com-systemene, kunne vi dessverre ikke overføre ordrehistorikken din.

Ikke kunne vi overføre de lagrede adressene heller.

Men dine lagrede kreditt-/debetkort er fortsatt lagret og tilgjengelig på kontoen din.

Kan Just Eat kunder fortsatt bruke Click & Collect?

Ja, Click & Collect er fortsatt tilgjengelig. Du kan velge alternativet "hente" som filter eller på restaurantens menyside.

Hvordan kan jeg søke på restauranter?

Måten vi viser restauranter på har endret seg litt. Fra nå av vil du finne:

  • typen mat øverst på listen over restauranter. Bruk pilen til høyre for å bla gjennom listen.
  • et søkefelt etter restaurantnavnet under typen mat.
  • sorteringskriteriene (relevans, anmeldelser, avstand osv.).
  • og til slutt, filtrene på venstre side av restaurantlisten (levering/henting, minimumsbestilling, leveringsgebyr osv.).

Kan jeg lagre flere leveringsadresser?

Ja, du kan lagre flere leveringsadresser på kontoen deres, både i appen eller nettstedet.

Hvordan mottar jeg oppdateringer om ordrene mine?

Du får en bekreftelse på ordren din som e-post. Hvis du benytter deg av APPEN vår, får du push-varsler hvis de er tillatt.

Hvordan kan jeg spore ordrene mine?

Når du bekrefter ordren din, vil du få en bekreftelses e-post* med leveringstid. Du kan også spore ordren din via appen og nettstedet.

*Pass på å sjekke søppelposten din i tilfelle e-posten ikke vises i innboksen din.

Hvordan kan jeg informere om en allergi eller sende et spesielt ønske til restauranten?

På menyen til hver restaurant finner du et "i"-ikon ved siden av hvert element. Du kan klikke på dette ikonet for å få tilgang til informasjon relatert til elementet på menyen, inkludert om det inneholder allergener. Hvis du har tvil kan du kontakt kundeservicen vår [her](conact), og de kan kontakte restauranten på dine vegne for å sjekke ingrediensene i en bestemt rett før du bestiller. Hvis du ikke kan kontakte kundeservicen, eller du ikke finner den informasjonen du trenger, anbefaler vi at du ikke legger inn en bestilling (eller du kan avbestille hvis du allerede har lagt inn ordren).

Hvorfor kan jeg ikke lenger se ordrehistorikken på kontoen min?

Når vi kombinerte Takeaway.com og Just Eat-systemene, klarte vi ikke å overføre kundenes ordrehistorikk før 7. april.

Kan Just Eat kunder fortsatt velge kontaktfri levering?

Vi kunne bare sette opp "kontaktfri" levering for betaling på nettet.

Slik fungerer det:

Bruk "Adressetillegg"-boksen på kontaktsiden før du bekrefter ordren, og angi hvor kureren skal plassere ordren.
Når du mottar ordren, vil leveringspersonen gi deg beskjed om sin ankomst og levere ordren på det angitte stedet. Hvis det er nødvendig vil vedkommende ringe på døren for å gi beskjed om at ordren er levert, og så forlate.
Så kan du bare åpne døren og ta inn ordren.
Kontaktløs levering er ikke mulig med kontaktbetaling eller restaurantkuponger.

Jeg er vant til å bestille på Just Eat. Hvorfor kan jeg ikke se restaurant tilbud og rabatter på søkeresultatsiden?

Du kan alltid få tilgang til restaurantenes kampanjer ved å velge filteret "Rabatter" i restaurantlisten. For å se en restuarnts spesialtilbud, gå til menysiden, klikk på informasjonsikonet (representert med en "i") på tilbudsfanen.

Vil det fortsatt være mulig å bruke one-click som betalingsmåte?

Just Eat-kunder kan nå bruke betalingsmåter med ett klikk Google Pay og Apple Pay (via Just Eat-appen vår).

Hvilke betalingsmåter er tilgjengelige når jeg bestiller via Just Eat?

Når du bestiller hos Just Eat, kan du velge mellom flere betalingsmåter. Mulighetene er: *med kontanter eller andre metoder som restauranten tilbyr *eller du kan betale på nettet med kredittkort (Visa, MasterCard) Apple Pay, Google Pay eller Dankort

Jeg er vant til å bestille på Just Eat. Hvorfor må jeg skrive inn betalinsinformasjonen min (for eks. kredittkort informasjon) når jeg skal ha en ny ordre?

Lagret kreditt-/debetkortinformasjon er overført til den nye plattformen. Betalinger og full betalingskortinformasjon vil fortsatt bli håndtert av en tredjeparts leverandør av betalingstjenester.

Hvordan fungerer drikkepenger?

Det er nytt på Just East! Du kan nå tipse kureren din for å takke for tjenesten på https://www.just-eat.no/ eller ved å bruke Just Eat-appen. Dette kan du finne ut mer om i Hjelp-avsnittet.

Kan jeg fortsatt bruke Just Eat kupongene mine?

Og joda, kundene kan fortsatt bruke Just Eat-kupongene sine på Just Eat-appen eller nettstedet I noen tilfeller kan kunder få tilsendt en ny kupong som e-post.

Kan jeg fortsatt bruke Just Eat betalingskodene mine?

Joda, du kan fortsatt bruke dine Just Eat betalingskoder på Just Eat-appen eller nettstedet. I noen tilfeller kan det hende du får en ny kupongkode via e-post for å erstatte betalingskoden

Hvordan vet jeg at en restaurant tilbyr Stempelkort?

Hvis en restaurant bruker Stempelkort, vil det vises på deres menyside (under restaurantens navn).
Du finner også Stempelkort-oversikten i kundekontoen din.

Hva vil skje med konto-kreditten min?

Det er ikke lenger mulig å legge til betalingskoder på kontoen din som kreditt. Du vil motta en kupong med samme verdi som kreditten du hadde samlet på kontoen din. Dette blir en kredittkupong og vil være gyldig i 3 år.

Er gavekortet mitt fortsatt gyldig?

Ja, du kan fortsatt bruke eventuelle gavekort. På siste bestillingstrinn kan du legge til din gavekortkode.

Hvordan kan jeg kontakte Just Eats kundeservice?

Kunder kan kontakte kundeservice via chat, e-post og telefon, eller via kontaktskjemaet på hjelpesiden vår. E-postadressen vår er [email protected]

Kommer Just Eat til å ha de samme sosiale medie kontoene?

Joda, alle Just Eats sosiale medier forblir de samme.

Hva med beskyttelsen av kundens data?

Databeskyttelse er en viktig og sentral sak for oss, og en som vi tar veldig seriøst. Som et mellomledd mellom forbrukere og restauranter, blir dine opplysninger behandlet i samsvar med gjeldende databeskyttelsesforskrifter og vil ikke bli solgt til tredjeparter. Her kan du finne mer informasjon om våre personvernregler.

Hva er mine fordeler som Just Eat kunde?

Fra nå av vil våre brukere ha tilgang til et bredstørre restaurantutvalg enn noen gang før, og dette vil de kunne se på et interaktivt kart. En restaurants posisjon på plattformen er forbedret for å vise de beste alternativene nærmest kunden.

I tillegg drar brukerne også fordeler av ulike ekstra som Stempelkort-programmet, rabatter og kuponger. Brukerne kan velge mellom forskjellige betalingsmåter på nettet: kredittkort (Visa, MasterCard) Apple Pay, Google Pay (Apple Pay og Google Pay er bare tilgjengelig på vår Just Eat-app) eller betale kontant ved levering.

Hvor mye koster levering på Just Eat?

Før 7. april betaler du som Just Eat-kunde et ekspedisjonsgebyr, og avhengig av restauranten, et leveringsgebyr.
Men nå, fra 7. april 2021, har Just Eat avskaffet ekspedisjonsgebyret. I noen tilfeller må du kanskje betale transaksjonsgebyrer, avhengig av betalingsmåten. Et stort flertall av Just Eats partnerrestauranter forlanger dessuten ikke noe leveringsgebyr.
Derfor er det å bestille med Just Eat nå både rimeligere og mer lettvint.