Levering

Hva skjer etter at jeg har lagt inn ordren?

Ordren ankommer i systemet vårt og sendes direkte til den valgte restauranten. Etter noen sekunder mottar restauranten ordren via faks, e-post eller vår egen programvare T-Connect. Hvis restauranten ikke har noen forbindelse, vil ordren din bli sendt via telefon av en person på kundesenteret vårt. På denne måten kan du alltid være sikker på at ordren din blir riktig sendt til den valgte restauranten.

Når restauranten har mottatt alle detaljene i ordren din, er det deres ansvar å tilberede og levere måltidet. JUST EAT er kun ansvarlig for sending av ordren, ikke for det endelige produktet (service, kvalitet på maten og levering).

Hva skjer hvis restauranten er eksepsjonelt stengt og at de glemte å informere JUST EAT? Vi vil umiddelbart kontakte deg via telefon for å kansellere ordren. Hvis vi ikke kan nå deg via telefon, sender vi deg en avbestillings-e-post.

Hvor lang tid tar en levering?

Generelt vil forsinkelsen mellom det tidspunktet en ordre er sendt og tiden den leveres, variere fra 45 til 60 minutter. Leveringstiden varierer også fra restaurant til restaurant, og avhenger hovedsakelig av ulike faktorer, som for eksempel antall ordre som skal behandles og leveringsavstand.

Du kan også bestille på forhånd (samme dag) ved å angi leveringstid når du fullfører ordren. Denne informasjonen er også inkludert i bekreftelses-e-posten.

JUST EAT kan på ingen måte holdes ansvarlig for restaurantens service. Hvis leveringstiden ikke er den samme som tidligere oppgitt, må restauranten kontakte kunden for å advare ham/henne. Hvis ordren din er levert for sent, eller hvis du ennå ikke har mottatt den, ber vi deg kontakte den aktuelle restauranten. Du finner telefonnummeret i bekreftelses-e-posten.

Hvor høye er leveringskostnadene?

Leveringsgebyrer varierer avhengig av restauranten som er valgt og avstanden mellom restaurantens beliggenhet og leveringsadressen.

Hva er leveringsområdet for hver restaurant?

Hver restaurant som vises på JUST EAT bestemmer selv hvilke områder den ønsker å levere til. Dette betyr at tilbudet for en by kan variere avhengig av adressen du oppga. Restaurantene er derfor ansvarlige for å kommunisere til JUST EAT grensene for deres leveringssone.

Er det ingen restauranter tilgjengelig i ditt område? Oppgi favorittrestauranten din (med leveringstjeneste), så kontakter vi dem for å se om de ønsker å bli oppført på vår tjeneste.

Du kan også abonnere på nyhetsbrevet vårt for å bli varslet når nye restauranter legges til i ditt område.

Ordren min ble levert for sent

I tilfelle ordren ikke blir levert i tide, anbefaler vi deg å kontakte restauranten på telefonnummeret som er oppgitt i bekreftelses-e-posten. Restauranten er ansvarlig for utarbeidelse og levering av ordren din. Vi er bare et mellomledd mellom deg og restauranten. Vi er kun ansvarlige for overføringen av ordren. Vi sørger for at hver ordre blir sendt raskt og nøyaktig til den valgte restauranten.

Hvis du ikke får svar fra restauranten, kan du kontakte kundeservicen vår for å legge igjen en klage. Vi finner en løsning for deg og snakker deg gjennom mulige alternativer.

Jeg mottok ikke det jeg hadde bestilt

Hvis noe er galt eller mangler i ordren din, anbefaler vi deg å kontakte restauranten for å gi dem muligheten til å løse problemet og levere det korrekte innholdet.

Ha bekreftelses-e-posten i nærheten, slik at du har en påminnelse og bevis på produktene du bestilte. Hvis et produkt er utsolgt og du allerede har betalt for ordren på nett, kan du kontakte vår kundeservice. Vi vil ringe restauranten for bekreftelse og deretter tilbakebetale det nødvendige beløpet.

Ordren min ble ikke levert

Hvis ordren din ikke ble levert, er det to mulige scenarier:

Restauranten mottok ordren, men leverte den ikke.
I dette tilfellet viser vårt bekreftelsessystem at restauranten har bekreftet mottakelsen av ordren din, men restauranten leverte den dessverre ikke. Det er mulig at ordren din gikk tapt hos restauranten, eller at de av en eller annen grunn bestemte seg for ikke å levere den. Uansett er restauranten ansvarlig for leveransen og må kontakte deg for å informere deg. Du bør ringe restauranten på telefonnummeret som er oppgitt i bekreftelses-e-posten for å finne ut hva som gikk galt. Vi ber deg også sende klagen din til kundeservicen vår, slik at vi kan finne ut den nøyaktige grunnen til at ordren din ikke ble levert, og iverksette tiltak om nødvendig.
Vi har ingen innflytelse på leveransen av ordren din. Vi forventer at hver restaurant forbereder og leverer ordre i tide. I tilfelle endring i ordren eller leveringstiden, må de informere kunden. Hvis du ikke ble informert i tide, kan du sende din klage til vår kundeservice, og vi vil kontakte restauranten for å diskutere problemet.

Restauranten svarer ikke
I disse tilfellene kunne ikke kundeservicen vår sende ordren din til restauranten fordi restauranten ikke svarte. I slike situasjoner er vi dessverre tvunget til å kansellere ordren. Vi vil alltid prøve å kontakte deg via telefon, og hvis du ikke svarer, sender vi deg en kansellerings-e-post. Av denne grunn er det veldig viktig at du oppgir et gyldig telefonnummer og e-postadresse når du bestiller.

Ordren min ankom ikke i tide. Hvorfor?

Siden leveringstiden er omtrentlig, kan leveringen i noen tilfeller ta litt lengre tid. Tok leveransen virkelig for lang tid å ankomme? I så fall, kontakt vår Kundeservice.

Food Tracker® ble vist, men ingenting skjer på kartet. Er dette normalt?

Hvis vi mottar informasjon om budets beliggenhet, vil vi dele den med deg via Food Tracker®. Hvis ingenting beveger seg på kartet, betyr det at vi ikke har mottatt budets posisjonsinformasjon og derfor ikke kan dele den med deg.

Noen restaurantpartnere bruker eksterne tjenesteleverandører som tar seg av leveringen. Så snart ordren din er bekreftet, sendes en sporingslink med sms, slik at du kan følge ordren din.

Jeg har ikke mottatt en melding fra Food Tracker® som informerer meg om oppdateringer om statusen på ordren min.

Mottok du en bekreftelses-e-post? Kontroller i så fall at du ga oss riktig telefonnummer.
Vær oppmerksom på at kunder som bestiller via nettstedet vil motta en SMS som bekrefter ordren og angir forventet ankomsttid. Har du lagt inn en ordre via appen vår? Kontroller at du har valgt å motta push-varsler. Hvis ingen av disse alternativene ser ut til å fungere, kan du kontakte vår kundeservice.